Kā izmantot ilustrāciju kā spēcīgu sava zīmola mārketinga rīku
Vai jūsu uzņēmums atšķiras no citiem līdzīgiem uzņēmumiem? Vai vēlaties, lai jūsu zīmolu pamanītu un atpazītu? Vai vēlaties palielināt konversijas rādītājus, paplašināt savu auditoriju un padarīt savu uzņēmumu un produktus pievilcīgākus klientiem?
Daudzus cilvēkus nomāc novecojuši stereotipi, uzskatot, ka ilustrācija atrodas mākslas jomā un tai nav nekāda sakara ar uzņēmējdarbību. (Pamēģiniet to pateikt Warner Brothers vai Walt Disney Studios!) Šis arhaiskais uzskats kavē jūsu uzņēmumu un padara to mazāk rentablu, jo mūsdienu digitālā ilustrācija ir saistīta ar biznesu.
Tāpēc novērsīsim šos kaitīgos, maldīgos priekšstatus. Ilustrācija ir mārketinga rīks neatkarīgi no tā, cik jauki un skaisti tā izskatās. Tās mērķis ir veicināt uzņēmējdarbību, sniegt informāciju un piesaistīt cilvēkus.
Apskatīsim jomas, kurās ilustrācija ir īpaši efektīva. Varbūt kaut kas no tā noderēs arī jūsu biznesam.
1. Zīmola veidošana
EFEKTĪVS VIZUĀLAIS MĀRKETINGS
Daudzi uzņēmumi tērē milzīgus līdzekļus, lai izceltos starp konkurentiem, kļūtu pamanāmi un izveidotu klientu bāzi. Izveidot emocionālu saikni un uzticību starp zīmolu un auditoriju ir ļoti sarežģīts mārketinga uzdevums.
Ilustrāciju izmantošana zīmola kampaņās ir pārsteidzoši vienkāršs un rentabls risinājums.
Kā tas ir iespējams? Ilustrācija ir brīnišķīgs saziņas līdzeklis. Būdamas vizuāli kodolīgas, ilustrācijas nodrošina tūlītēju atpazīstamību, padara sarežģītas lietas vieglāk saprotamas, veido uzticību un ir viegli iegaumējamas. Tā ir cilvēka vizuālās uztveres psiholoģiskā īpatnība, ko labprāt izmanto visi gudrie mārketinga speciālisti.
Jebkurš zīmols, kas izmanto ilustrāciju, iegūst unikalitāti un raksturu. Attēli var jautri un informatīvi izstāstīt uzņēmuma vēsturi, uzrunājot auditoriju viscerālā un emocionālā līmenī.
Ilustrācijas ir cilvēciskas. Jo dziļāk mēs ieejam digitālajā trušu bedrē, jo svarīgāki kļūst šie cilvēcības kopumi. Ar rokām darināti zīmējumi liecina par jūsu vēlmi izturēties pret lietotājiem ar rūpēm un mīlestību, uzrunāt viņus kā līdzcilvēkus.
ILUSTRĒTS LOGOTIPS
Šī ir labākā izvēle jaunuzņēmumiem, uzņēmumiem ar lielu konkurenci vai citiem uzņēmumiem, kas vēlas, lai tos pamanītu un uzreiz atpazītu. Vidējam patērētājam pat visskaistāk izklausītais nosaukums nav nekas cits kā burtu kaudze, ko viņš ātri aizmirsīs vai arī vispār nesapratīs (tas īpaši attiecas uz akronīmu logotipiem).
Ilustrēts logotips atrisina visas šīs problēmas: tas pievērš uzmanību, tas uzreiz padara piedāvājumu pamanāmu, tas ir vizuāli iegaumējams. Vispopulārākie ir kombinētie logotipi, kas ietver gan attēlu, gan tekstu.
Atkarībā no uzņēmuma veida un zīmola mērķiem logotips var būt gan glīts, gan abstrakts, gan detalizēts attēls.
ZĪMOLA PĀRVALDĪBA
Ilustrācija var palīdzēt jums draudzīgā veidā prezentēt jūsu uzņēmuma kultūru, paust zīmola vērtības un motivēt komandu. Darbiniekiem vienmēr patīk “iekšējās ilustrācijas”, jo tās pārvar plaisu starp vadību un darbiniekiem un palīdz nodot vajadzīgo vēstījumu.
Zīmola ilustrācijas tiek veidotas, pamatojoties uz to vizuālo identitāti (korporatīvo stilu, logotipu, krāsu paleti, fontiem utt.) atbilstoši zīmola prasībām un aktuālajiem mārketinga uzdevumiem. Lai ilustrācijas būtu efektīvas, tām jābūt vērstām uz konkrētiem mērķiem, tām jābūt funkcionālām, nevis dekoratīvām.
2. Reklāmas kampaņas
BANNERI
Ilustrēts baneris ir pastāvīga tendence, ņemot vērā cilvēka vizuālās uztveres īpatnības. Baneris ar radošu ilustrāciju bieži ir efektīvāks nekā baneris ar fotogrāfiju. Iemesls? Pat visminimalistiskākajās fotogrāfijās ir daudz traucējošu detaļu. Jūs varat koncentrēties uz sviedru pilieniem uz sportista pieres vai apbrīnot viņa muskuļus un pat nepamanīt, ka patiesībā tā ir skriešanas apavu reklāma.
Ilustrācijās šādas lietas nenotiek. Mūsdienu ilustrācijas lielākoties nodod nozīmi, nevis attēlus. Jebkuri iespējamie traucēkļi ir novērsti. Tas ir vēstījums, kas iet tieši uz sirdi.
DRUKĀTIE PRODUKTI
Ilustrētas vizītkartes, bukleti, brošūras, bukleti, katalogi, plakāti un kalendāri var efektīvi un oriģināli prezentēt jūsu zīmolu, radīt iespaidu, kas paliks atmiņā. Labi attēli var padarīt reklāmas materiālus tik pievilcīgus, ka cilvēkiem tos būs grūti izmest – vai vismaz ne uzreiz. Tādējādi viņi saglabās jūsu reklāmas materiālus kādu laiku, un tas ir tikai par labu jums.
SUVENĪRI
Ilustrācijas var izmantot arī zīmolu suvenīru izgatavošanai, piemēram, apdrukātu t-kreklu vai cepuru, krūzīšu, pildspalvu, piezīmju blociņu utt.
3. Klātbūtne tiešsaistē
UZŅĒMUMA PREZENTĀCIJA
Ir arvien grūtāk tikt pamanītam starp konkurentiem tiešsaistē. Unikālas ilustrācijas ir lielisks veids, kā padarīt jūsu uzņēmuma tiešsaistes klātbūtni neaizmirstamu, neatkarīgi no tā, vai tā ir tīmekļa vietne, mērķlapa vai sociālo tīklu profils.
Ilustrācijas atdzīvina dizainu, izraisa interesi par saturu, veido emocionālu saikni ar lietotājiem. Pielāgotas ilustrācijas palielina tīmekļa vietnes konversijas rādītājus vismaz 7×. Tās ir vērstas uz konkrētu auditoriju (t. i., orientētas uz klientiem), tās emocionāli iesaista un padara saskarni draudzīgāku.
Ilustrēts tēls, vizuālas metaforas, jūsu korporatīvais stils un jaunākās digitālās ilustrācijas tendences palīdzēs jūsu vietnes dizainam radīt spilgtu un noturīgu pirmo iespaidu uz lietotājiem.
PRODUKTU VAI PAKALPOJUMU PREZENTĒŠANA
Prezentācija nozīmē pievērst uzmanību kādam objektam vai informācijai. Ilustrācija to dara uzreiz, uzreiz iemantojot auditorijas labvēlību.
Ja jūsu produktu vai pakalpojumu ir grūti aprakstīt ar vārdiem, tas ir jāilustrē. Tas pasargā jūsu tīmekļa vietni no pārblīvēšanas ar papildu saturu un padara informāciju saprotamāku.
Ilustrācija ir lielisks produktu un pakalpojumu pārdevējs. Un tā darbojas bez maksas!
SOCIĀLIE MEDIJI UN ADRESĀTU SARAKSTI
Mēs esam bombardēti ar tik daudz reklāmu, ka lielākā daļa piedāvājumu vienkārši tiek ignorēti. Tomēr ilustrēts vēstījums vienmēr izceļas no lielākās daļas šablonisku reklāmu, piesaistot uzmanību un liekot mums ieinteresēties par spīti sev.
Radošas ilustrācijas ir vienkāršs veids, kā pievērst uzmanību saviem ziņojumiem un palielināt zīmola atpazīstamību.
Ja regulāri izsūtāt vēstules vai reklāmas saviem klientiem, ilustrācijas kļūs par daļu no jūsu raksturīgā stila un padarīs jūsu izsūtītās vēstules draudzīgākas un interesantākas lietotājiem.
Ilustrācija ir arī noderīgs līdzeklis, lai pievērstu uzmanību tekstam. Pat neliels zīmējums bieži vien ir efektīvāks nekā fotogrāfija, kas mūsdienās nav nekas īpašs. Zīmējums ir izteiksmīgs vizuālais enkurs. Tas mudina izlasīt tekstu vai vismaz pirmo rindkopu. Piemēram, uz kuru sadaļu acs uzreiz pievēršas – kreiso vai labo?
4. Iepakojuma dizains
Ilustrācija palīdz pārdot gan fiziskas preces, gan digitālos produktus. Ilustrācija ir universāls risinājums visu veidu produktu iepakošanai. Tā vienlīdz labi izskatās gan uz konditorejas izstrādājumu kastes, gan uz augsto tehnoloģiju sīkrīku kastes. Tā universāli patīk gan vīriešu, gan sieviešu auditorijai neatkarīgi no vecuma.
Nobeigums
Kā redzējām, ir daudz uzņēmējdarbības jomu, kurās ilustrācija var radīt brīnumus un padarīt jūsu zīmolu brīnišķīgu. Ilustrācija ir:
- veids, kā izcelties starp konkurentiem;
- jautra un atpazīstama;
- viegli saprotama;
- emocionāli saistoša;
- uzticama;
- neaizmirstama.
Protams, tas attiecas uz profesionālu ilustrāciju, nevis uz jebkuru zīmējumu. Pirms jebkādā veidā izmantojat ilustrāciju, veiciet mārketinga izpēti, lai noteiktu, vai tā ir lietderīga jūsu uzņēmumam un kurās jomās tā būs visnoderīgākā.
Kad esat to izdarījuši, veltiet laiku, lai izpētītu dažādu aģentūru portfolio un izvēlētos stilu, kas vislabāk atbilst jūsu uzņēmuma un zīmola raksturam. Vizuālā koncepcija vienmēr ir jāizstrādā mārketinga speciālistiem, un tikai pēc tam tā jārealizē māksliniekiem un dizaineriem. Tas ir labākais veids, kā ilustrāciju pārvērst par nenovērtējamu mārketinga rīku, kas efektīvi darbosies jūsu uzņēmuma labā.