”Kā man atšķirt noderīgos Facebook reklāmu parametrus no liekajiem?” ”Ko man šie rādītāji maina? Ko tie vispār nozīmē?”
Lai atbildētu uz šiem jautājumiem, lasi mūsu blogu, lai arī Tev būtu skaidrāka bilde par Facebook reklāmu rezultātiem. Tu mācēsi atšķirt efektīvu un pelnošu kampaņu no ”naudu-dedzinošas”!
Tu uzzināsi:
- Kas ir galvenais Facebook kampaņās
- Kā izkalkulēt ROAS (visnozīmīgāko parametru)
- Kādēļ ir kritiski svarīgi sekot šiem blogā minētajiem rādītājiem
👉P.S. Ja vēl neesi izlasījis bloga pirmo daļu, lasi to šeit
6. CTR (Click Through Rate)
CTR parāda, kāda procentuāla daļa no visiem lietotājiem, kas redzēja Tavu reklāmu, noklikšķināja uz to.
Kāpēc šis parametrs ir svarīgs?
CTR palīdz saprast, kurām reklāmām impresijas pārvēršas klikšķos vairāk, vai mazāk. Citiem vārdiem – kuras reklāmas liek cilvēkiem spert nākamo soli. CTR arī palīdz novērtēt, vai reklāmas budžets tiek apdomīgi tērēts.
Kādi kritēriji jāņem vērā?
Vienkārši sakot, CTR parāda, kuras reklāmas ir labākas.
Labs CTR ir ne mazāk par 1%. Vidējs rādītājs ir 2-3%. (atkarībā no industrijas).
7. Ad frequency/Frequency (Frekvence)
Frekvence ir reklāmas rādīšanas biežums. Tā norāda vidēju apjomu, cik reizes 1 cilvēks ir atkārtoti redzējis Tavu reklāmu.
Kāpēc tas ir nepieciešami?
Dažreiz nepietiek ar to, ka reklāma ir atbilstoša un saistoša. Skatītājam vajag papildus mudinājumu, lai uz reklāmas noklikšķinātu un veiktu pirkumu vai tamlīdzīgu darbību. Tādēļ Facebook to atkārtoti rāda, lai panāktu nākamās darbības no potenciālajiem klientiem.
Kāpēc šis rādītājs ir svarīgs?
Pareiza mēroga frekvence ievērojami uzlabo zīmola atpazīstamību un konversiju līmeni.
8. Conversions (Konversijas)
Konversijas ir vērtīgākā darbība mārketinga speciālista redzējumā!
Konversijas notiek, kad potenciālais klients veic jums vēlamo darbību – veic pirkumu, ievada savus kontaktu datus utt.
Papildus tam, Tavā pārskatā iesakām iekļaut daudzus citus konversiju veidus, atkarībā no Tavām vajadzībām. Tas var būt Add to cart (preču pievienošana grozam), Landing Page (piezemēšanās lapas) apskate, reģistrācijas pabeigšana utt.
Kāpēc šis rādītājs ir svarīgs?
Konversijas ir būtisks rādītājs, lai noteiktu vai Tava reklāma ”nes augļus”. Tās parāda, ko tieši Tu iegūsti par savu ieguldīto naudu.
*Konversiju uzraudzība var palīdzēt identificēt problemātisku posmus klienta ceļā.
Piemēram, daudzi cilvēki pievieno produktus e-veikala grozam, bet tikai daži patiešām nopērk. Tas var nozīmēt, ka norēķināšanās process ir pārāk sarežģīts, vai arī potenciālajiem rodas tehniskas problēmas veicot maksājumu.

*Katrs (zaļais) punkts no šī skaitās kā konversija.
Lai izvēlētos konkrētu konversiju mājaslapā vai piezemēšanās lapā (Landing page), ir jābūt iestatītam Facebook Pixel, kā arī nodefinētiem FaceBook Events (bildē ar zaļajiem punktiem).
Ja nezini, kā šo procesu veiksmīgi paveikt, piesakies uz bezmaksas konsultāciju!
9. Cost Per Conversion (Maksa par konversiju)
Šis indikators nosaka vidējos tēriņus, lai iegūtu 1 konversiju.
Lai kampaņa būtu ienesīga, maksai par konversiju ir jābūt mazākam par ROAS vērtību (skat. Zemāk ROAS).
Kāpēc šis parametrs ir svarīgs?
Maksa par konversiju ir sevišķi nozīmīga, lai novērtētu kampaņu efektivitāti. Tā palīdz noteikt, vai Tavu piedāvājumu ir izdevīgi reklamēt, vai tomēr reklāma rada pārāk augstas izmaksas par katru konversiju.
10. ROAS (Return On Ad Spend)
Pēdējais un svarīgākais!
ROAS attaino, cik naudas ienes reklāmas kampaņa, salīdzinot ar tajā ieguldīto budžetu. Vienkārši sakot – cik Tu nopelni!
Kāpēc šis parametrs ir svarīgs?
To izmanto, lai novērtētu kampaņu, noteiktu visefektīvākās kampaņas un uzlabotu budžeta sadali starp kampaņām.
Kādi kritēriji jāņem vērā?
Par labu rezultātu tiek uzskatīts ROAS 1,5-2 apmērā. Lielākajai daļai tirgu/nozaru 3-4 vērtība būtu izcila.
ROAS zemāks par 1 nozīmē, ka kampaņa tērē vairāk naudas, nekā ienes!