Maksāt mārketinga aģentūrai vai frīlancerim?

Šīs būs individuāla skatījuma tēzes no aģentūras darbinieka un bijušā frīlancera pieredzes digitālajā mārketingā un satura veidošanā. Nedošu precīzas receptes, bet dažādus praktiskus leņķus, kā paskatīties uz Tava biznesa vai organizācijas vajadzībām un pieejamo izpildītāju resursiem.

Ja vēlies strauji audzēt biznesu vai iet eksportā, aģentūra mācēs mērogot, piešķirt izaugsmes potenciālu, jo katrā reklāmas budžeta klasē ir atšķirīgs pramsju un pieredzes komplekts, kas jāpielieto. Piemēram, mazpilsētas masāžas salona kampaņai Facebook pietiks ar 10 eur budžetu / dienā un vienu reklāmas vizuāli. Savukārt apjomīga e-veikala reklāmai Baltijas valstīs būs nepieciešams 300 eur budžets / dienā, 30-100 reklāmas baneri un video mēnesī, papildus Google retārgetinga kampaņas, sadarbība ar influenceriem, TikTok kanāla veidošana utt. To nespēs viens frīlanceris. Bet, ja vēlies eksperimentēt mazā mērogā, tad aģentūras vietā izvēlies apķērīgu viena cilvēka komandu!

Ātrums

Aģentūras jauda ir ātrumā. Ja nevarēs viens, tad kolēģi piesegs un atrisinās problēmu. Aģentūrai būs lielāks izpildes ātrums apjomīgāku kampaņu izveidē, kur nepieciešams piemēram, tekstu autors + maketētājs + web speciālists + mediju reklāmas pircējs. Individuālie speciālisti derēs labāk, ja nepieciešama pieķeršanās darbam pa laikam, darbošanās kampaņveidīgi bez milzīgas atbildības nastas uzlikšanas uz frīlancera pleciem, lai nepalielinātu riskus.

Šaurā specializācija

Jautājums Tev kā klientam – cik plašs prasmju loks Tev ir nepieciešams? Vai to spēj pacelt viens speciālists? Ja JĀ, tad sāc ar freelanceri, kurš izpilda šaurākas specializācijas uzdevumus. Salīdzinoši aģentūru pluss ir plašāka pieredze par metodoloģiju, kā sasniegt rezultātu, ja viena metode nestrādā. Labas digitālās aģentūras spēj strādāt gan kontaktu piesaistē (leadu ģenerēšana), gan pirkumu piesaistē (e-komercija). Aģentūras modelī ir centralizēts komunikācijas centrs, starp projektu vadītājiem tiek pārrunāts, kuram sanāk labāk strādāt ar kuru klientu.

* Noskaties mūsu video par šo tēmu!


Biznesa izpratne VS neizpratne

Šaura mēroga speciālistiem lielākoties nav biznesa ķēriena un izpratnes vienā līmenī ar klientu. Lai arī ir izņēmumi – speciālisti ar aģentūras vai mārketinga vadītāja pieredzi. Bet pie viņiem vari tikt tikai caur ieteikumiem, turklāt ļoti veiksmīgiem ieteikumiem. Ja Tu meklē tādu mārketinga komandu, kas spēj domāt par Tavu biznesu, nevis tikai sava pakalpojuma izpildīšanu, tad parunājies ar aģentūras vadītāju vai vadošajiem speciālistiem. Piemēram, HSH Digital speciālisti paši veido savus biznesus un projektus, kuros iegulda līdzekļus un uzņemas atbildību, tādējādi nonākot arī “klienta kurpēs”.

Riski ar aģentūrām VS individuālajiem izpildītājiem

Visa atbildība uz viena speciālista pleciem = lielāks risks neparedzētām pauzēm. Atminos Nasima Taleba izteikto domu (grāmatā “Risks ar savu ādu. Ikdienas slēptās asimetrijas“, ka frīlanceris darbojas zonā, kurā var atļauties vislielāko bezatbildību – pārraut attiecības ar klientu, pārtraukt iesāktu darbu, izvēlēties arābu šeiha piedāvājumu un pazust bez vēsts. Arī aģentūrai var būt pārlieku liela aizņemtība, ja tā strādā pēc konveijera principa. Tomēr aģentūrām sava reputācija un atbildība pret darbiniekim un partneriem būs augstākā līmenī.

Dažādi aģentūru tipi. Izvēlies sava “kalibra” aģentūru!

Iespējams, citiem mārketinga speciālistiem un reklāmistiem ir citi novērojumi, mans novērojums par Latvijā pieejamo aģentūru piedāvājumu ir šāds.
A klasiskās reklāmas aģentūras, kas strādā ar TV klipiem, lielajiem brendiem, >5k mēneša budžetiem, 10k reklāmu klipiem, 100k kampaņām..
B digitālā mārketinga komandas – labāk prot pārdot, panāk direct sales mazajam un vidējam biznesam
C šauro specializāciju aģnetūras (SEO / dizains / Google / utml..)
konveijera aģnetūras, kas strāda ar lielu klientu skaitu (minimāla komunikācija ar klientu, zemas cenas)

* Noskaties mūsu video par šo tēmu!

Izvēloties aģentūru pēc citu klientu atsauksmēm, iesaku nepieņemt tās kā garantiju Tavam biznesam un situācijai. Katra klienta situācija, produkta kvalitāte, mārketinga fons, budžeti – ir indivduāli un Tu šos apstākļus, visticamāk, no malas nezini. Labās atsauksmes, kas tiek publicētas, varbūt ir tikai aisberga skaistā, redzamā puse – daudz vērtīgāk ir iegūt padziļinātāku ieskatu par sadarbību no konkrētās aģentūras klienta/-iem.
Bezmaksas konsultācija 

Scroll to Top