E-pastu mārketings ir nemainīga klasika un viena no visplašāk pielietotajām mārketinga metodēm. Ja Tavam uzņēmumam ir potenciālo klientu e-pastu adreses un Tu e-pastus izmanto, lai: izglītotu klientu, sniegtu vērtību un informētu par būtiskiem jaunumiem, tad e-pastu mārketings var būt kā ”zelta lāpsta”. Taču, pastāv arī nopietns risks negatīvi ietekmēt zīmola reputāciju un pirkumu skaitu, ja e-pasti ir neprofesionāli veidoti. Aplūkosim spēcīgākos Plusus un Mīnusus šajā rakstā (un arī dosim dažus ieteikumus), lai Tu varētu vieglāk izlemt, vai e-pastu mārketings ir pareizā izvēle!
+ Plusi
1. Minimālas izmaksas
Atšķirībā no Facebook vai Google kampaņām, Tev nav jātērē reklāmbudžets, lai uzrunātu potenciālos klientus. E-pastu mārketings nemaksā neko, izņemot, ja vēlies uzstādīt apjomīgu klientu analītikas un datu apstrādes sistēmu. Taču arī tad izmaksas nav dārgas.
2. Pilnībā automatizējams
Spēcīgs pluss e-pastu mārketingam – tas ir pilnībā automatizējams. Savienojot savu uzņēmumu ar e-pastu mārketinga platformu, Tu vari pārvaldīt tādus faktorus, kā: kad un cikos sūtīt, kuriem cilvēkiem sūtīt, izsekot klientu atsaucību u.c. analītikas datus. Šādas darbības ne tikai atbrīvo milzīgu laika apjomu, bet arī būtiski ceļ pirkumu (vai citu konversiju) rezultātus.
3. Segmentēta auditorija
Balstoties uz klientu pirkumiem, rīcībām un citiem parametriem, ir iespējams segmentēt (jeb sadalīt) auditoriju. Tādējādi var efektīvāk uzrunāt atsevišķu cilvēku grupu un izvairīties no neaktuālas ziņu sūtīšanas.
Klientu segmenta (klientu auditorijas sadales) piemēri:
- Klienti, kuri ir tikko veikuši pasūtījumu
- Potenciālie klienti, kuri nav atvēruši e-pastus jau 30 dienas
- Cilvēki, kuri ir veikuši nākamo soli e-pastā, piem. Apskatījuši piezemēšanās lapu (Landing page)
4. Augsti rezultāti
Prasmīgi radītas e-pastu kampaņas bieži vien ir ienesīgākas par sociālo mediju reklāmām, it īpaši no ”siltām auditorijām” (jeb jau esošiem klientiem). Profesionāli veidoti e-pasti sniedz lasītājam lielu vērtību un rada ciešu uzticamību Tavam zīmolam. Šāda auditorija parasti ir ļoti atsaucīga un gatava pirkt arī dārgākus produktus/pakalpojumus.
– Mīnusi
1. Risks zīmola reputācijai
Haotiski radītas sekvences un neveikli e-pasti var iedragāt klientu uzticamību. Tas var negatīvi ietekmēt pirkumus arī no citām vietnēm.
Biežākās kļūdas pašos e-pastos: gramatikas kļūdas, nepielāgotība mobilajām ierīcēm, neloģisks formatējums utt.
Biežākās kļūdas sekvencēs: pārāk regulāri ienākoši e-pasti, liels uzsvars uz pārdošanu, nevis vērtīgas informācijas pasniegšanu, līdzīgu/vienādu e-pastu atkārtošanās utt.
2. Spam sūdzību risks un starptautiskie likumi
Pieļaujot augšā minētās kļūdas e-pastos, ir liela iespēja sastapties ar spam sūdzībām no adresātiem.
Ignorējot šos noteikumus, uzņēmuma mājaslapa, e-pasta adrese u.c. var būt iekļautas interneta melnajā sarakstā. Tas apgrūtinās vai pat pilnībā apstādinās mārketinga darbības.
* Sava e-pasta atbilstību spam noteikumiem vari pārbaudīt šeit.
3. Laikietilpīgs uzstādīšanas process
Radīt rezultatīvu e-pastu un, it sevišķi pašu sekvenci/kampaņu, ir ilgstošs process. Jo precīzāk segmentēta auditorija un vairāk iespējamo piedāvājumu klientiem, jo vairāk e-pastu jārada. Šajā brīdī e-pastu sekvenču struktūra un secība ir ārkārtīgi svarīga.
👉Ja vēlies pacelt sava uzņēmuma e-pastu mārketingu profesionālā līmenī, piesaki bezmaksas konsultāciju ar HSH Digital ekspertu šeit.
Mēs palīdzēsim izvērtēt Tavu esošo situāciju un uzzināt vairāk detaļas, lai Tu pieņemtu informētu lēmumu!